Wednesday 1 August 2007

last message from Laos

Travelling is so excellent...we were on a night bus from Vientiane to Pakse (south Laos), arrived at 6 Am. We wanted to head for the Cambodian border straight away, but just before the border we decided to get off, take a boat and relax on ' the four thousands islands'...Millions of islands on the Mekong River, only accessible by tiny boats, little houses to sleep in...Briljant...

Vientiane turned out to be a less nice city as Luang Prabang. We walked loads, saw some temples, monuments etc. We had dinner with my former colleague, Marco. We had an interesting evening, great to hear his (expat) stories and we both had different hangovers the next morning. He had a beer hangover, and I, suprise surprise, am having a belly-hangover...I've been eating at street stalls for 2 weeks: no problem with my stomach. One evening a proper restaurant, and yes, diarrhoea... So a rice and ORS diet for me since 2 days...

So we have just decided to stay another day, and head for Cambodia the day after tomorrow. Now I am off to see the sunset (and I want to say good food, but it is rice for me this evening...). Damned, I am really enjoying every single bit!!

7 comments:

Anonymous said...

He die Maai

ziet er goed uit!
en dan maar hiet zitten ploeteren en wegregenen in Nederland!
maar in september gaan we toch richting the states!!
heerlijk..lekker rondreizen. beetje canyons kijken, door woestijnen rijden..you know the drill. Trouwens leuk die foto;s!
Krijg je meteen meer feeling bij wat je allemaal doet!
he geniet ervan en veel plezier bij je broertje!

x sim

Anonymous said...

Racekak...dat overkomt jou nu nooit.

Anonymous said...

Neuh, en ze valt er ook nooit van af ofzo...

Anonymous said...

Dag Maai,
We zijn er weer. Vakantie was zeer geslaagd. Voor meer informatie: zie Sjoerds weblog.
Als je ooit Ierland nog eens dunnetjes maar toch anders wil overdoen, moet je naar de Orkney's. We zagen overal hostels dus geen probleem.

Zo te zien op de foto's gaat het jou ook goed. De diarree al de baas?

Het bezoek aan zo'n dorp is indrukwekkend he. Dat vond ik in Papoea ook zo geweldig. Ik heb geloof ik iets gelezen over de Hmong mensen. Hebben de vrouwen veel ringen om hun nek?
Dat jij geen liedjes kan zingen komt door het feit dat pappa en ik allebei absoluut niet kunnen zingen, helaas. Toch hebben we af en toe gezongen hoor. Ben je gewoon vergeten.

Die foto van de fiets is zeer geslaagd. Hoe doen die knullen dat met die scooters? Of hoeven die niet naar de overkant? Kijken die alleen maar naar die domme toeristen die zo nodig moeten?

Tot weer eens, mamma.

Anonymous said...

Jonkie!

Wat een prachtige verhalen, nu al! En je bent nog maar net onderweg.
Fijn om foto's te zien, wat zit jij in een andere wereld zeg. Prachtig.

Liefs Kris

Anonymous said...

Hoi Maai,
Ja sjorry, beetje laat met echt ontdekken van je site, maar klinkt spannend, heftig, avontuurlijk, leuk en anders allemaal.
Khoop dat je buikje idd al een beetje beter gaat!
Me 2 weekjes Holland waren veel te kort en ben nu oververmoeid aan het bijkomen, wat inhoudt dat ik wel gewoon werk, maar nadien voor pampus in me bedje lig, totdat ik echt mag gaan slapen 's avonds... Maar het waren wel 2 superweekjes! Me neefjes zijn echt toppie.
Veel plezier en succes.
Wanneer kwam je nou precies deze kant op?
Dikke kussen

Anonymous said...

ondertussen is die sim al weg en ben ik wederom alleen in de provincie utrecht..aaaah. wil iemand me wat duidelijk maken..volgende keer gebruik deo..dus maai en sim kom maar weer terug..hihi. klinkt in ieder geval goed en ik denk dat je echt waar krijgt voor al je moeite die je eerder hebt moeten nemen om jezelf te overtuigen..gaan/niet gaan/ gaan/ niet gaan..(bedenk zelf effe de bleom erbij..)
nou in ieder geval een dikke knuffel vanuit het utrechse..! stefke